divendres, de maig 15, 2009

SIBERGUEYER*?? NOMORE... ("Secta" 8a/a+ a la SIBERIA)

*:Silbergheier ( crec que s’escriu així),és una via del Ratikon, de 8b+ i amb òsties aterrants...darrerament feia molts topsgueys i dissabte vaig decidir, a la Siberia, que no era el camí correcte per arribar al Shinyside de”la força”...floooooow! Va funcionar...
La diferencia entre "voler" i "poder" tant sols passa per "volar"...cal cool, solid , push...!!! Foto: sortint al primer pege de 7b/12 a Cala Barques...braços inflats, lance decisiu i joia...(foto Mar Roig). CLICKEU SI VOLEU AMPLIAR la FOTO

Buah...com desploma tot, que cansat que estic,i quina agonia d’alejes...ni la antena de 5 mts em serveix per muntar rotllo guey la via!!!...Com que l’AUTOR de la mateixa esta a peu de via em menjo les cagarrines i faig el cor fort per evitar plorar mentre munto per sota LA SECTA ( 8a / a+..heheheh esa “barra” SANTLLORS!!!)...passos més durs a baix i resistencia petosa a dalt...vaig recordant moviments de fa dos anys, quan la vaig “catar” amb la MAR...Aleshores ho vaig deixar estar...la MAR ALVAREZ és una escaladora amb un rang tèrmic antagònic al meu (ella és rotllo “mellevoelplumas a 25º”...inhumanament forta i inhumanament fredolica). Resultat...dos “expes” a SIBER en juliol, a 38º i amb un 80% de humidity...ideal per mi i la meva motivació...em va quedar ua sensació de escalada camboyana més que siberiana...

Dos anys més tard i amb un company més calurós (Juanjobow), enfilem molt d’hora el camí que ens duu a aquest lloc tan isolat i fresc que és LA SIBERIA...soledat, el xip-xip de un regalim, els ocells...genial!...El Juanjo vol muntar TRIGLAV, un 8b infierno...a peu de via tenim en Dídac i colegues de StBenet...motivació a tope. Escalfo en un 6c a vista i em sento que tanco cada moviment sense cap esforç...

El primer pegue en topop és guey...m’inflo i em poso dels nervis perquè passen uns caminaires que interroguen en Juanjo quan estic enmig del “crux”...sort...a dalt descobreixo que feia una secció “creuat” amb un pas inhumà en que em saltava un canto! Corregeixo la seqüencia i la deixo muntada...

En Juanjo repta per TRIGLAV...vaya inhumanada...comentem “graus”locals amb el somriure..., recordem anècdotes, històries i vies de Stbenet... em vaig il.lusionant i relaxant...veig en DAVID ultraoptimista, provant per sota projectes inhumans, amb naturalitat, amb alegria, volant, penjant-se…joder, com abans, com fa 15 anys quan escalavem en colla…que caram! Trec corda( NOMORGUEYERLLL!!!) i li demano al Juanjo que vagi en compte ( estreno una Joker de 9mm i em fa angúnia...especialment perquè a la SECTA hi ha alguns alejes “histèrics”-en Dídac va anul.lar alguna xapa i no vegis quina alegría!!!!-).
NO he provat l’entrada ( un bloc “natural” de roca txunga i regletes infern que l’any passat ni em sortia amb la caldaka...), i tinc por pel 7b+ de sortida amb els alejes...començo alegre però sense CAP expectativa...

Faig l’entrada flútan!!!...comença la bregada..., quatre xapes “intenses” que passo ràpid per arribar al CRUX...un lance en desplom-sostret de unes regletes a una pinça...la trinco, no hi ha volta enrrera!!!...Sento els VINGABOOOOOW! a sota i m’animo...nofear...llenço a canto inhumà”...Ja esta! Ara cal apretar en un bloqueig semifacil i no mirar avall...la xapa queda a uns tres metres o quatre del peu...buah...encerto el lance curt i sóc al repòs ¡!! Baixo revolucions...però he patit tant que li dic al Juanjo que millor em pengi i provo el tram de resistència amb els cap i els braços descansats...el Juanjo m’anima:” NO BOW APRETA, UNA XAPA MÉS !!”..
JODER..PERQUÈ NO?...la següent allunya, però ho tinc controlat...almenys arribo allà!
Ups...moment de dubte abans del lance...imagineu el pas de Rey del Mambo, a dalt de tot i sense corda...banzai...(foto Mar Roig).CLICKEU SI VOLEU AMPLIAR la FOTO
Pujo i quan xapo penso el mateix, la volada seria brutal..però ho provaré...tres moviments, monodit, ajuda i lance a buco...UN MÉS!...i ja sóc al crux de dalt...un inver assassí que he de deixar gairebé per sota de la cintura mentre llenço a canto final amb la xapa un metre i mig sota els peus ( i fer dos metres més fins la següent!!!)...no m’ho penso, ho faig i crido de tripi quan pillo el forat de sortida...trave fácil i...i...merda...no arribo al canto per xapar...no puc caure aquíííííí!!!..apart de perdre tontament el rotpunkt ni vull imaginar la volada, em menjaré els arbres!!!!!...ostia..improvitzo..., una ajuda! una ajuda! el cap em va a cent i acabo bloquejant de la ajuda enlloc de ajudar-m’hi...arribo creuat al canto..però logro canviar i..i surto!!!!!! BUAHHHHHHHHHH ¡!!!

Lapuuuuuuta! 8a/a+ al segon pegue!!!! Però si em volia rilar al mig!!!???!!!

Gracies Juanjooooo! Gracies David per el “natural flow”...que m’ha inspirat, en serio bow, que de vegades em cal un exemple per posar el cap a lloc...gracies Dídac per parir aquests vions, i gracies Enric i Carles pels crits que sentia des de sota...quin dia bow! I gracies al SENSEI per fer que cregui en mi mateix a pesar del cansament...FLUTÂNSIAPOWER...

Ja esta...asseguro al Juanjo que va matisant, asseguro a l’Enric que picoteja la Secta en top, i piro corrents que he quedat a les 17:00 a BCN...buf...són les 16:45, i el camí de la Soleia esta infestat de col.legues als que saludar...arribo volant al cotxe, i a les 18:00 a la cita...mmmmm...l’alegria i la motivació anul.len la bronca...festaka...

L’endemà toca familia i asegurar...cap a GELIDA...munto via, marco i asseguro..la Lila fa 6c i gairebé un 7ª també al flaix...va molt guerrera darrerament!!!...Munto un 7ª al rotpunkt autoassegurant-me i pujo i baixo encadenant la nohosé ( 7b)...tinc ja el cap a lloc i rodant i rodant es va fent tard i anem a tirar pedres al riu...sento els riures del Nawet mentre m’adormo a l’ombra del Roure de la Font Freda amb els peus dins l’aigua...estic flútan...baixem amb la motobici del peke fins Gelida...quin bowet i quina por que em fa a tota òstia i guiant la bici sense peus!!!
"Tot és al cap tiu...has de creure en tu mateix i punt"...( Consell de l'Arnau P., 1999, a peu de la Tumfa, just després vaig encadenar ENTRE LAS CEJAS ( 8a 15 mts i tres xapes). L'A.P havia fet VUELO a CIEGAS ( 8b) i la primera asc. de VIRUS ( 8a+ 2 xapes al totxo de la Corona), amb un sol ronyó i 4 mesos després del transplantament...
Foto: Sortida amb aire, psico a Cala Barques agost 2008. Foto Mar Roig.CLICKEU SI VOLEU AMPLIAR la FOTO

IRIE....

16 comentaris:

DACHIKS ha dit...

Eh Bw soc la 1a avui! Bona afotike la de la sortida del 7b a Cala Barques!! me la guardo al mbl per ls nits de soledat jjjjjj!

Felicitats per l enkdene...apretali!!

TRanki ha dit...

hehe...Ei DA...gracies x la visita...

Nits de soledat?? No m'ho crec!!!!;p

Ens veiem a la roca bowa, que ja tinc bisllet pel psico l'agost...a muerte!!!

Fernando ha dit...

La Fuerza está en el poderio de ese público al que no se le puede fallar.

PGB ha dit...

Enhorabona bou!!!!!!!!!! ;D
Ja has ullat la guide?

Mohawk ha dit...

Je, je, je... molt bona l'última foto, amb el tio nadant a sota...

Jo, aquest divendres, tenia pensat utilitzar la mateixa tècnica banzai amb una via del Pep Vila, a veure si hi ha co.....

Ah, per cert, em sembla a mi que la "Uff!, va dir ell" no és res comparat amb la Secta :P

A tibar-li!!

Lai ha dit...

Tal hi com estem/ens sentim, així escalem! :))) últimament estàs q et surts en tots els àmbits! :))) m'alegro molt molt!! :))) a més a més t'ho curres, i al final tot té recompensa!
Ens veiem, si algun dia em passo x la pxb! :S

pd: la 1a foto és la canya, xo em fa molta por!

salva ha dit...

Una altre vegada acabo de llegir amb les mans suades.

Felicitats per l'encadene!!!

Fins ara

jd ha dit...

Felicitat REBOWWW!!! estas in-humanor!!!

Osti, que guapes les afotos de Mallorca! venen ganes de tirar-si ja amb aquesta calda tio!

TRanki ha dit...

Ei fernando..INCOMBUSTIBEL!!! M'alefro que tornis a sebtir la vertical-desplom...segueix recuperan-te! Segurament ens veiem aquesta XESCATARDA...!

PERE! PRECISAMENT gracies a la GUIDE vaig pensar en retornar a la SIBER!! QUE BONAAAAAA!!!...hi falta la canal de les bruixes? Buf,m una "vieta" que equipo a Santllors i em queda fora....heheh:P

Ei MOhawk...he pensat sobre elq ue xerravem l'altre dia ( psicofliñe)...i amb una ESCAFANDRA? hehehee...no te m'escaparàs!!!! A mueret amb el FOLLÓ...FOLLOWGUEYER RATIKÓN!

LAI: "INFRAVALORACIÓ"...és el concepte...EL CONCEPTE...aqui una parella mes forta que el VINAGRE i fent el ploramiques? Quatre falques i quatre pitons i CAPLAMIRAAAAAAALLLL!...respecte a la esportiva ja ni dic res...colladebows...podeu fer el que vulgueu amb aquesta relació pes-potencia-disponibilitats...i la resta són tonterides...apreteu jaaaaa ( quina enveja que us tinc...hehehehe). lo ditx quan vulguem fem una sessió formativa ( i després em porteu voslatres.....).

SALVA: Que ja fa calor a canboqueeeeeet!!! A veure si eigreu cap a latituds més fredes!! Quan vulgueu fem una trobada a STLLOORS-GUILLEUMES...salute meresme!!!!

JD: Cuida't bow...i aprtea que aquest veranu fem una sortida a TOSSA INAPELABLE ok???

Gracies per le felicitacions...estic molt content i tot és de color blau....!!!

PGB ha dit...

Tranqui TRanki!
A la versió impresa hi apareix, a la versio on-line encara no hi és tot! De moment hem posat els sectors més coneguts i divulgats. Poc a poc anirem ampliant la info dels altres sectors de La Mola i més endavant Obac i Montcau.

A tibarli! (bonissimes les fotos)

TRanki ha dit...

Iep bow...

Les fotos són de la MAr Roig...una màquina amb la ma`quina...en tinc bastantes i estic preparant un post "psico"fanàtic per calentar motors de cara a l'estiuuuu!

ja diras quin dia anem a Tossa!!!! ;P

Pd:Iep que el tema GUID era una broma...realment és una tasca AL:LUCINANT, necessaria i genialment feta...quins bows...

Unknown ha dit...

felicitats per la motivada i trobar el flow, bow.

el dia k aneu a tossa aviseu, vaig estar-hi el diumenge fent el dominguero, i l'aigua esta moooolt freda pels fredolics com jo, aviso...

esta net de maduses i de magnesi, tot un privilegi...

salut i sort

ramonso

TRanki LETTI ha dit...

IEPA RAMON...

buAH..L'AIGUA FREDA ENCARA! JODER EN CANVI a les tapies ja pega un txuscokaldaka important...

quest vespre vaig a asegurar la gal a GELIDA, que s'ha emperrat en encadenar 7a com una loka ( i com que allà regalen hehehe!)...res espero no explotar, hi anem al vespre que sembla que fa menys torrao.

NO DUBTIS que quan anem a Tossa poso un postillo i si vas passant per auí fem una "SOCIAL" amb birres i tal per estrenar de nou el sector...que guapo bow, sene xapes ni magnesi...com el gel, cada any tot now!!!

Bona imatge que m'has suggerit.

DEw "josefina"!;P

Ferran Guerrero ha dit...

Bowwwwwwwwwwwwwwwwwww.

Inhumana la cronica estas que et surts, más fanatitzat més encara, ara la liarem parda, ens hem pillat una grua de grabació una anada de l'olla, bowwwwwwwwwwwww, fa molta caldufa i el psicobloc comença a planejar per sota els nostes peus.

Estas fort animal, que aquesta motivació no decaigui, t'he deixat un regalet al blog, jajaja.

PGB ha dit...

M'apunto a Tossa fijo! :)

TRanki ha dit...

Huala Ferran...quina pasada de vidiu bowwww! La penya esta molt forta!

Pere...es veuq ue l'aigua esta encara molt fresqueta..però en unes setmanes coença la season! a muertelllll!