diumenge, de març 08, 2009

BANZAI !!!

BANZAI: Amb aquest crit els guerrers japonesos es llencaven contra l'enemic "rotllo suicida", es tracta tant de un crit de guerra com d'un compromís i respecte envers l'objectiu...l'expressió prové d'una salutació que es feia a l'emperador, al qual es desitjava una llarga vida...
Via Fora, Hoka Hey, Shaporoski, a muerte, o Santiago y Cierra Spaññña...suposo que sempre cal un mantra per autoconvèncer-se a un mateix de que tenim l'energia apunt i la decisió està presa...Intoxicat pels videos de Big Up i pels crits del Shawarma, amb els braços a caldo i el cap debilitat pel sentiment de cansament d'entrenar l'única manera de fer quelcom darrerament la baso en anar "a mort" en qualsevol via...quan estic a sota un desplom m'envaeix una sensació de "pes" que em costa de treure'm del damunt a no ser que em visulitzi flútan...
Soul Talking a peu de via...Sermons i disquisicions vitals...

VINGA BOW, TIRA-TIRA!!!, AGUANTA!, Maneeeeeel!, BUB BUB! Clink! Pilla-Pilla! ...la remor de gent al meu voltant és un tot homogeni i alhora detallat...de repent no la sento..., com si haguéssin apagat el volum de cop... tot va com a càmera lenta, enmig del buit, només sento l'aire al meu voltant i me n'adono que estic volant de costat, que la cinta és bastant avall encara, que la supero, que la corda s'enganxa al meu peu i em posa de cap per avall, que el terra s'acosta i que el Juanjo em mira...la corda s'allarga, la tensió s'accentúa i no colpejo res amb l'esquena...m'ha anat de poc, hi ha hagut un instant que he vist massa aprop la paret amb l'esquena...algú em diu sorprès per la llargada del vol: "però que fas boooooooow!!???"...buf...visca els bons materials i l'equipament esportiu...
Aquest finde es va constituir la XESCA com a Associació Legal... i es feia la reunió a Coll de Merolla...l'opció doncs era clara...cap a Montgrony...VENT, no massa fred i sol...TOTS cap a la VENA...és graciós com suposoq ue tothom passa pels mateixos processos mentals...al final vies ocupades, i un show per escalfar...enmig d'aquest ambinet, fanatisme i síndrome de Sthendall, roca, ganes, carn...de tot, i la MERITXELL ( 7c+) amb la seva cadena a 40 mts, una secció de 15 mts de pincetes amb un crux curt i 25 mts de passets burros amb algun seguro alegre...el Dídac deia 7b, jo 6c+..i la realitat és que ni una cosa ni l'altra...però aquella secció, inflat, és psicològicament "infierno"...

En Juanjo la vol tocar, així que després de un "rapidín" a AMADEUS ( 6b+) i CESCMI ( 6c), li munto...els passos em surten molt bé i vaig fent de xapa a xapa per no cansar-me i acabar de escalfar...hi ha un xape dur al crux i no ho miro del tot bé...el Juanjo fa un primer intent en toprope i no entn la secció al 100%, passant de provar la part superior...(???). Em toca a mi. Pujo fins el crux, el faig i tiro amunt, de repent veig que encadeno, però que no puc mosquetonejar, dècimes per decidir...i decideixo anar amunt...pinço més fort, moc els peus i faig un moviment llarg...ja està...si...no...joder quina por, el desplm no em deixa veure la xapa per on passa la corda i la que tiinc a sota sense xapar ja em queda sota els peus...la llastreta, la llastreta!..la pillo de espatlla...darrer pas ( creia)...llenço a invertit i de repent es fa un silenci, inspiro i apreto, em rellisca un peu i sento que la paret m'escup...el silenci es fa buit...ssshhhhhhhh....

Buah bow JALATENIAAAAAAA!!!! De repent s'obre el volum...soroll, crits, riures, baixa'm que em marejo!!!! I tot segueix igual...

Hi ha una noia que escala ( ho intenta) ESPANTAOCELLS 6c amb el peu lesionat ( amb una bamba)...quin fanatisme...una altra se'l trenca en una caiguda a Sheila 7b...quina putada...l'ajudem a sortir del pati...torna en un parell d'hores enguixada...potser és un advertiment, OJUPELIGRU...

El Juanjo fluta i fa el crux...li faig un flaix detallat fins al cim i encadena a la segona, depuuuuutamarebowwwww!!!...pressió... ara em toca a mi...només tinc un intent...un de sol....BANZAI...oblido Sthendall, oblido el cruixit de la caiguda, oblido res que no sigui els quatre moviments que he de fer...

Cux de Meritxell ( 7c+40m)...arqueig en degotall

Surto amunt, xapo la cinta delamuerte i torno a ser al lloc decisiu...va millor, agafo la llastra d'espatlla i llenço a l'invertit...ho he fet...si...no...merda la xapa no xapada em queda a un metre del peu...ràpidament miro avall, i amunt... i me n'adono que encara em queden dos moviments durs i que si caic arribant a la següent el terra és massa aprop...ostiaputa... llenço a una regleta tridit d'esquerra i em moc fins el canto "bo" per xapar"...ràpidament m'apalanco amb una megabici i em quedo clavat...xapo...buuuuuuuuuuuuuhhhhh! (foto a sota, amb la corda mal passada per la cama que fa la bici...)Bow, quina pooooooooorrrr! Massa aprop del terra i massa dur...em podia haver fet mal i a sobre els moviments et posen la corda mig malament entre les cames...jodeeeeer! El cor em va a mil...em recupero...ara només cal anar tranquil amunt, no fallar, 20 metres de 7b o 6c...jo que sé....Vaig fent a poc a poc, intentant reposar, apretnt rotllo "d'aqui no em caig ni que m'estirin"...Arribo a sota el forat amb una altra cinta a cal déu...ostia que peke que sembla ara, cansat, la regleta del moviment....apreto i uf-uf-uf-uf! Ja hi soc!!! Em lio en el segon crux i no sé ni què agafo per sortir...una nova cinta em queda a desmà...me la salto...joer amb el Sharma...Juanjoooooo..al lloroooooo que vaig obeeeeert! Arribo a Cadena més content que un jínjol, el Dídac tenia raó...petat allò no és 6c...hehehehe...ja està...quina via bow...UN DEEEEEEU!!!
Darrer moviment dur a la segona part de MERITXELL

Gaudeixo de la visió del Bambino encadenant CALABRUIX ( 8a+), i del Xavi fent un onsight Sharwarma ( amb suspensió rotllo d'un braç en el crux) de AMOR i ODI ( 7c+)...estem molt satisfets...faig VENUS i FORÇA per petar una mica..i cap a Merolla de politiqueyu..a veure si arreglem el món...BANZAI...

Quan pugui unes fotikis...de moment us linko a la web del FERNANDO que va estar fent fotos del evento...http://picasaweb.google.com/Grendel.Mic/DeHoyMismo#5311107707208798018
PD: QUE GUAPO QUE ÉS TREPAR....

20 comentaris:

Piju ha dit...

bona crònica!

Txomo ha dit...

Buffff de vegades no es sap si passa més por el que escala o el que assegura xDD

Salutacions

Anònim ha dit...

hehe...TXOMO, jo crec que el que escala...

UNa vegada vaig assegurar un company a UN POCO LOCO, la via del Huber a la FINA ( 8b amb 11 xapes i 60 mts quan la LOURDES en té 23...). Només veia la seva ombra retallada al perfil de la agulla...i l'assegurava amb plaqueta ( abans el GRIGRI em feia por de que bloquejés la corda i el paio perd´s l'intent per culpa meva)...aquell dia vaig decidir usar el grigri per sempre més...flipava amb els alejes...ara bé, generalment ( sobretot estant al terra) si el paio que asseguro se la pega...bé...és el seu problem...i en canvi quan escalo, si la cosa "apreta" se'm posa el cor a mil...cada cop menys però...és qüestió de volaaaaaaaaaaar...;P

Ei PIju, mersi, quan tinguem calma domiciliaria ( sogra malaltona) fem un FAMILY FANATIC.

deeeew!

Fernando ha dit...

¡¡¡Pero si aún no las he colgado!!!.
Están en fase de producción; tu te llevas unas 20, pero el total rondara las 80 o algo así...
Salut

Anònim ha dit...

heheh Franndorl, pos a mi , mirant el picassa, toyuru que he visualitzat escenes del dissabte...serà la índrome de sthendall? ;P hehehe!

Fernando ha dit...

Si, pero es el 50%, y aún no tienen el nombre ni están agrupadas por escalador,...
pero lo que hay se puede usar.

Marieta ha dit...

HE flipat amb les fotikis del Fernando...molen molt.
Per cert...no penso provar-la mai la Mertixell (bueno...ho he dit ja de tantes vies XD). No, aquesta si que la veig perillosa de debo...brrr. Però molt bé, eh bou???
PD. Deixa de lligar amb l'Esteve, que me'l tens enamorat!

Fernando ha dit...

Tomo nota del Pere Vilarasau. Juraría que copie la info al pie de la letra de la revista que escanee.
Si no teha llergado el e-mail, ya est´sn colgadas; las de Montgrony y las del Coll (en el álbum de XESCA)
Salut

Anònim ha dit...

heheh MARIETA, si no pooso una mica de SALSA, i sense les teves capaciatts literaries, aquest blog acabarà onvertint-se en una mena de llibre de piades...PERO MERITXELL no és exposad en cap moment ( algun leje en trams més facilets...

CALABRUIX si que té el pas final de xapo-no xapo ( BAMBINO el va fer a mort sense xapar)...!!!

LA via és brutalment bonica, potser massa poc homogènia ( dues parts massa diferents)...però li dóna el seu encant i a més si fas e crix a baix la resta és simplementa guantar, sense estress...!

Mai diguis mai...!!!!!!!!!!!

Fernando ha dit...

Pues si que te han quedado bien puestas.
Parece que estuviera al mismo lado jumeando como un loco.

Anònim ha dit...

JOer Fernando...pos ara que ho dius...mira que la via té gairebé 40 mts i TOTA l'estona les fotos són de costat!!!! COM HO FAS?

El rotllo TELE encara ho entenc ( peaso màaaaquina), però de fet estaves a peu de AMADEUS o a peu de CRÂPULA? Són els dos llocs més "elevats" del sector..i no crec que estiguin PARAL.LELS a el crux de dalt (terç sup.) de Meritxell!!!?!!

NOLONTIENDO...

Fernando ha dit...

Estaba a la altura de la primera chapa de la Amadeus, encima de la repisa, y con un zoom óptico del 12 y unos retoques después ...

Anònim ha dit...

Santa tècnica.....

Buen reposo con la pata txunga en la 1a chapa de Amadeus eh? Si te viera tu FISIO!!! ;P

Anònim ha dit...

eix tio son molt fanatiques les afotos!

a veure si ens un dia cagon tot!

jd

Anònim ha dit...

Iepa JD...aquest finde vam xerrar de tu amb el Maluta...( rotllo coincidència)...POS SI...a VEURE si ens veiem, que fa temps que no sé res de tu bow!!!!

Anònim ha dit...

Hola a todos, buen blog que sigo desde hace un tiempo. Siento no escribir en catalan pero no se. A lo mejor me podeis ayudar, ¿creeis que estara limpio cavallers para ir a hacer vias de deportiva y bloque? gracias y saludos. Dani

Anònim ha dit...

Hola Dani,

De momento aú hay bastante nieve. en el Afrikan Wall el sector IZQUIERDO aun esta bajo el alud anual, i en los sectores de la derecha del Pantano ( Xalmet, etc...) aun hay canales y cascadas formadas para dias.

Aunque fundiera la nieve baja ( sectores más bajos), piensa que en altura esta empezando el deshielo de una de las temporadas más nivosas, con lo cual es probable que para escalar granito seco tengamos que esperar hasta entrada la primavera. Suposngo que en sectores puntuales y muy bien orientados se podria escalar dentro de unas semanas, pero es un poco "loteria". Igualmente debereis ir con cuidado con desprendimientos, bloquesque el agua o la nieve tira, aludes, etc.

Como ejemplo decirte que la via "cris" trave en el Afrikan con cadena a 25 mts del suelo ESTA BAJO LA NIEVE...

UN saludo!

Anònim ha dit...

gracias, gracias, habra que ser paciente y esperar. 25 metros de nieve!!! a seguir jugando en la pedra para ir en forma. gracias otra vez y salud. Dani

Pekas ha dit...

Sobre los gritos.. los mantras...

el A MUUUERRRRTTEEEEEEEE... es uno de mis preferidos... y desde luego.. mi BSO al llegar con el coche al destino del día... los últimos metros y minutos en el coche.. los paso escuchando un tema de Metálica ... ( soy un desastre para los titulos.. pero es el tema que acompaña las imágenes del homenaje a Dan Ossman en Master of rock's... :-))))

pues eso.....

A MUUUEEEERTTEEEEEEEEEEEEEE....
( siempre y en todo.. ;-)))

Anònim ha dit...

Hola Pekas...

THE WAIT...este tema METALLIQUERO inspiró un nombre de una cascada en ANDORRA "l'espera"...15 años y NUNCA se helava...el superinvierno de 2006 se formó i la escalamos...no sé si era una primera..creo que si.

A mi me molava uno muy ALPINO,q ue se lo oí a un pavo argentino: A DEGUELLO GUEYYYYY!

Lo otro es el mantra AFTER MOVE..pa relajar...he oïdo JAH MAN, IRIE, SALAMSIAEY y todas las restadas que te imagines...

LA peña flipamos...

salut boooow!