divendres, de març 27, 2009

Temps era temps. MOHAWK INDIANA JONES

INCREÏBLE la tasca del MOHAWK recuperant restes ARQUEOLÒGIQUES del passat gloriós de la escalada Friky a Catalunya...Els anys "daurats" de la esportiva...

En el seu blog aquesta vegada ens deleita amb la troballa de un document INCUNABLE, el documental de "Al filo de lo Imposible" DANZA VERTICAL, amb la aparició de un joveníssim Rafa Comino en tot el seu esplendor esportiu, i l'Olivé, i escaladors de la època madrilenys ( un MARCOS Ferreta, i altres encara avui actius)...brutal.

http://mococlimbing.blogspot.com/2009/03/kampoos-4.html

En quant al tema ESCALADA: Si algun dels lectors coneixen les vies que hi surten podrien veure que:

1) el Rafa puja per la ARRRibabà d'un sobrat increïble. El pas clau el fa ESTÀTIC ( és una mena de lance a un bidit dret a la part baixa, on el mateix OSCAR JIMENEZ usava el truc de parar la bisagra amb una punta de peu dreta a una microsostret a sota. El Rafa ho fa sense l'empotre i totalment flútan..la resta apart de sobrat ho fa normal...si tenim en compte que porta unas gat estil "cleta" comparat amb els que actualment hi ha...igual es que ACTUALMENT el totxo s'esta "inclinant" i igual desploma més...;P

2) El Joan Olivé era bastant aficionat als vols "espectaculars", fins que es va partir un peu en un d'ells, també en un reportatge per una revista...

3) en el SOLO a SESIÓN CONTÍNUA, el RAFA LEVITA per la via...fa l'entrada a peus VOLATS, i es salta un canto clau a l'hora de fer la remada del tercer pas ( tecer picat), en que pots pillar una ajudeta de mà esquerra per estabilitzar-te i clavar el peu dret per anar al primer canto natural, d'esquerra...ell ni la toca...fa la resta DIRECTE fins al pas del forat i la sortida la realitza tibant d'espatlla, amb mà dreta, directe a un bidit en vertical, pujant el peu exageradment de manera frontal ( en cas de caiguda arribaria al monestir...). I sense crashpad nires...al seu costat el Jason Kehl és prudent...Ah..i també amb les "pantunfles-Cleta"...sense training programat, fent bloc a una cantera cutre i menjant bocatas de "panceta" i birra.

4) Divertides les xatis de la "movida madrile". Hi surt també alguna fèmina històrica. I divertit el VACILEO a peus volats que es gasta el rasta fins que a l'hora de xapar se li obren les ales...per fantasma?

El primer PUTO MUTANT de l'història....

GAUDIU DE L'ESPECTACLE i DE LES PINTES!!!!

I després diuen que St Benet no era POWER...

7 comentaris:

Ferran Guerrero ha dit...

A les 6:30 del mati veia el video fent la entrada del Nostre Night Club i vibraba, quant jo tot just tenia 15 anys i començava a enfilar-me per la vertical portava la meva carpeta amb la foto del solo del Rafa Comino a la Sesión Continua, era el meu idol, hem pasava el puto dia a clase obsesionat amb Sant Benet i mirant tot el dia la guia de escaladas del toni jimenez y la foto del Rafa a El Prisionero, quins temps, ara mateix cres per aixo que tinc més fanatisme que llavors, pero aleshores tot era nou, i ple de sensacions, ara a traves de internet i de videos ja coneixem els llocs iles vies abans d'anar-hi i aixo treu aquesta magia que abans es respirava.

P.D, Veure'l fer Arribaba es espectacular, inhumano, flutans amb majuscules, jo al pas del bidit l'hi apreto com un boig i encara no he encadenat la via, soc bastant gos.

Bon article i bon video ple de records, salut bow i que no ens plogui el finde

TRanki ha dit...

hehehe...oi que si has provat o fet les vies encara ho veus MES inhumano?

Aquest tio no era bou..era un BUDA del Besòs...quin paio...

cres que si bou...aquesta SANG que duem a dins és producte del desquici de joventut viscut allà, a dins i a fora..que és el millor...quin bon flow, quins dies...i els que vindràn!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

El 18 de abril fem una social a TARGASSONE...miraré d'entendre bé què és això del bloc ACTUALMENT...hahahahah...de fet des de la PODER mai més he usat el crashpad!!!

Mohawk ha dit...

Sense paraules... vaya cracks!

sarte nazo ha dit...

¿Alguien sabe qué fue del Rafa Comino?

sarte nazo ha dit...

Respuesta en el blog del Mohawk

ciller ha dit...

eiii oriol,
buscava les ressenyes del mur de la vianants i m'ha sortit el teu blog. vaig fer la de més a la dreta,no se k mànegs? doncs això,k a la ressenya posa 7c,l'has fet?? jo penso k és bastant més difícil k la següent a l'esquerra,no sé,la vaig trobar xunguilla i és molt xula!! em va agrdar, doncs res,a veure si m'apunto a la social a targassone,ens veiem doncs

jo

TRanki ha dit...

Iep Bow...la vig fer en toprope i no em va tornar a sortir...em van ir que 7c i com a "conservador" l'he deixat així...la veritat e que la nòmada també em va ratllar una mica fins fer-la..aquesta potser menys, elq ue passa es que va ser rotllo ratxa...com a "pas" és el més txungo de tots els que hi ha al esperó no? UNa mica lessiu i tot...vaig passar de fer-la de primer.

AL que mola més é la PAU BARRIOS...flanquejant e la cadena del Vianant s'arriba a la de aqusta via...és més dura que el Vianant, molt més tibosa i potser menys pilosa...stil Stbenet, amb dinàmics guapos i apretades de reglet!!!