dilluns, de juny 06, 2011

Quan no calen paraules...



BRUNO DETASSIS

9 comentaris:

saumi ha dit...

Quan un és l'amo, és l'amo!. I com el post indica "no calen paraules", ja estic escribint massa. Gràcies aquesta gent per haver posat els fonaments d'aquest estil de vida.
Salut i metres

Anònim ha dit...

UNa vida dedicada a la muntanya, i sense grans discursos ni conclusions universals...

Marieta ha dit...

collons...(els que li sobren a aquest bon home)

TRanki ha dit...

Saumi, Anonim,Marieta...

És ben cert, tot plegat...als 82 anys i tibant...de vegades ens omplim la boca de paraules i paraules, de teoremes, de raonaments i de conclusions...

I de vegades, SIMPLEMENT, veure algú que reuneix les forces per seguir amunt, acompanyat dels amics, és la millor conclusió...no?

Anònim ha dit...

L'importanza e il carisma di Bruno Detassis nel panorama alpinistico italiano del '900 dipendono dal prestigioso curriculum alpinistico (vedi sotto), ma anche dalla sua profonda umanità. Detassis non ha mai utilizzato i toni e gli atteggiamenti eroici, peraltro assai diffusi negli anni delle sue principali realizzazioni. Ha anzi sempre dato mostra di misura, di buon senso, di rispetto per la montagna, per le persone e per la vita. Dal punto di vista alpinistico ha privilegiato l'eleganza delle linee di salita, la sicurezza e lo stile di arrampicata piuttosto che l'ideale dell'impresa, del rischio, della difficoltà fine a se stessa. Nel 1957, partendo per il Cerro Torre come capo della spedizione trentina, si impegnò a "Far tut quel che podem!"[3], per poi prender atto sul posto della difficoltà dell'impresa e decretare: "Il Torre è una montagna impossibile, ed io non voglio mettere a repentaglio la vita di nessuno. Pertanto, nella mia qualità di capo spedizione, vi proibisco di attaccare il Torre

zombi ha dit...

Genial!!!!!
salut i roka i per molts anys!!!!

Unknown ha dit...

això es fanàtisme.

Gatsaule ha dit...

A veure si nosaltres hi arribem, també! I amb les mateixes ganes....

tomas ha dit...

Tomàs diu:
L'any 1989 vaig tenir l'honor de coneixe'l en persona al Brentei, encara treballant al Refu, una passada, sense bombo i plateret. Sempre recordarè la foto seva amb la sua gimnasia.
Tot un geni!