dilluns, de setembre 13, 2010

EL PLORAMIQUES ( 7c/c+ )

A finals de Novembre del 2008, Després del primer èxode a Mallorca i d'estades perdudes als llimbs de l'ànima a Montserrat ( http://celiavern.blogspot.com/2008/11/introspecci.html )vaig aterrar de nou a la enigmàtica i desconeguda cova que havia equipat a l'estiu, abans de marxar sol a fer psico gairebé un mes...

El naixement del Nawet em deixava poques possibilitats d'escalar lluny de casa i m'estava desesperant. Aprop de ca'ls pares a la Vall d'Aro, amb uns avis delerosos de quedar-se amb el peke, i amb unes possibilitats que tot i reduïdes podien exercir de balsàmic ocasional, aquell forat estrany era una mena de vàlvula que tot i esclatar abans d'hora, va fer el fet...almenys temporalment.

Havia fet alguna visita passejant, atret des de la carretera per la forma de la paret, i el tamany de la cova, mentre anava a escalar a un altre lloc ( lleig i sense massa interès)...i vaig decidir equipar la via...pujant per la tartera de matinada per evitar la calor asfixiant, em situava a l'ombra i tenia fins al migdia per treballar abans la temperatura no arribés al màxim. Un parell de matins tatuant-me l'arnés a la cintura i desgrimpant en artificial o pujant en Ae/A2 i vaig lograr deixar enllestida la via...i allà es va quedar fins a la tardor, quan la tempesta en que estava es va calmar...

Saciat d'escalada sense corda a les cales de Mallorca vaig tornar a la cova, i aquell "projecte" que semblava que havia de ser el projecte de la temporada va caure només en dos intents. Decepcionat per la facilitat amb que havia fet la via i il.lusionat per la seva bellesa la vam filmar tot seguit...ja estava...i aleshores què???

El dimoni fosc d'ànima negra que tots tenim en algun racó em deia que trenqués cantos o en tapés algun... volia tralla, necessitava tralla i s'amagava darerre la decepció que tenia per haver malgastat l'esforç i els dies per equipar una via "simple" al meu entendre...però l' angel rasta em deia que "TRanki", que era una bona via i que ja estava bé, que la roca mana i nosaltres la adorem...els locals van equipar algunes vies més que vaig poder gaudir a mode de metadona i allà va quedar aquell sector, interessant si més no...vies de IV+ a 7c o 7c+ i algun projecte...

Durant alguna altra ocasió vaig veure cintes a la cova de gent que la provava, i semblava que deien que era "dura" ( sonava 8a)...no sé com ha quedat, i segurament aquest hivern m'agradaria encabir quelcom que costi una mica més, enmig del bombo...però de vegades la natura crea i reserva línies lògiques que amb la seva harmonia ens diuen que NO CAL posar més ferro ni forçar més forats que aquells que revelen el camí natural que la pedra ens regala...que ja queda bonic i que la visita bé val la pena per gaudir del paisatge davant del mar, de la riba del riu que hi fa camí i dels cims nevats tant aprop i tant lluny en aquest país petit on m'estic...és bonic, i amb el crepitar de la llar i amb una cervesa al davant la mirada solícita d'aquest nano que ja fa tres anys que creix somrient al nostre costat em diu que quan tot va bé no cal tocar-ho sinó agrair que es té...de vegades ho oblidem...



Gracies al PGB per aquell matí, a l'ALBA per la paciencia de filmar tota la via, al belayer per no espantar-se quan em vaig tirar ( que gairebé toco terra boooooooow), i a la crew local per acollir-me i fer claca...VINGABOOOOOOW!!!

24 comentaris:

Mohawk ha dit...

Bon video!

Quan sigui un home ja anirá a provar-la... De moment seguirem entrenant, je, je, je...

A tibar-li bouuu!!

Anònim ha dit...

VION TIU...!!!! ;p

NO PUBLIQUES TOT EL QUE EQUIPES? PERQUÈ? ON ÉS AQUESTA COVA? O LA LILITA o la CRIS DE LA QUE TANT PARLES NO SURT A LA GUIA DE CAVALLERS?

Gracies per fer servir el taladro però molaria que les vies sortissin en guies o a les revistes no?

TRanki ha dit...

Ei Mohawk...

NO dubtis a provar-la..però a més compta que hi ha les vies de la esquerra, que son REALMENT BONES..el 7b, un projecte, un 7a+ hard i un 7b+ que no sé com qualificar...va quedar de aquet grau perquè no em semblava menys, però anava HIPERPETAT de entrenar i igual 7b...no sé tiu, però son vies "curtes" i amb una mica de resistencia que SEGUR que et molarien, de veritat...i tens la TREN PETAT ( o era "petit" PGB? hehehe) rotllo stbenetistic en calcari!!!

Una abraçada gef!!!!

@nònim...aquesta via esta en un lloc que els locals no volen difondre a l'engròs. Si em passes un amil iem dius qui ets ja t'ho comento...mai he amagat info.

Les vies "de les que tant parlo" estan ressenyades al blog i comentades...

Quan no equipes "sectors" sinó línies, el que busques és en certa manera la bellesa de escalar una determinada via...aleshores surten vies aïllades o en llocs poc comercials...si a sobre estan equipades i escalades posteriorment a la guia...doncs ja ho tens.

Si pilles la propera guia de Cavallers hi sortiràsn aquesta i moltes altres que s'han/hem equipat recentment bow...

Salut

si vols em dic com vulguis ha dit...

NO T'OFENGUIS PERÒ CREC QUE SEGURAMENT AQUESTA I LES ALTRES VIES NO S'ESCALEN PERQUÈ SÓN UNA MERDA, ALLUNYADES DELS LLOCS INTERESSANTS I SEGURAMENT MASSA FACILS I PLENES DE SIKA.

PERÒ TANT S VAL SEGUR QUE ELS TEUS "ADMIRADORS" I "ADMIRADORES" ET DIRÀNQ UE ESTAS MOLT FORT I SON VIES GENIALS...

MÉS ESCALAR I MENYS PIAR, QUE NO EM CREC QUE NB ESCALIS 8A'S, NOMÉS EN PIES DE FACILS...

APA A CUIDAR-SE I NO T'ENFADIS

PGB ha dit...

Boníssim el comentari anterior xD Ell també deu estar molt fort i els seus amics li deuen dir que escala i equipa vies genials.

Res bou, i tant que vaig flipar, quasi et veig esclafat al terra després del bot que vas fotre! Tinc ganes de tornar-hi però els locals s'estiren poc amb noms, graus, vies... a veure si parlo amb algú d'ells :)

TRanki ha dit...

NO m'enfado, @nònim...No sé bow, segurament tindràs raó...o he de dir que no?

Es que a hores d'ara em costa discutir...prefereixo somriure saps? Va millor per l'esperit i tal...

Vinga cuida't tu també...salut...

TRanki ha dit...

NO m'enfado, @nònim...No sé bow, segurament tindràs raó...o he de dir que no?

Es que a hores d'ara em costa discutir...prefereixo somriure saps? Va millor per l'esperit i tal...

Vinga cuida't tu també...salut...

TRanki ha dit...

Ei PGB...si vols de cara a l'hivern fem una escapadeta d'aquelles nostre i repassem el que hi ha...

obre els noms...si és una llàstima, però l'important és trepar...cadascú té les seves raons i suposo que la situació de la paret n'és una de convincent...ja sortirà, amb la calma bow!!!

Una abraçada i a gaudir...rceords a la jefesilla i gracies de nou... a l'audio li he conservat la veu...quan escalava no la sentia i després enveure'l em va fer molta ilusió...bones vibrcions!!!


xaooooooo!

Flowersfamily ha dit...

jajajaja...que gracia TRanki, hay peña rara eh?

@nonimo, las vias no las conozco, però al autor algo le he visto trepar..de hecho yo ya flipo con mi man que hace 6c, no veas lo que flipamos con Uri...y con cualquiera que escale tan bonito y con tantas ganas como és...que en el fondo es lo que importa tio.

MOTÍVATE!!!

Yo leo el blog y lo de menos son los números, bucea un poco en él y entenderás el porqué...

Ana y David

Pd: TRanki cabrón, ves como no vala la pena esforzarse? Si total, es lo mismo acabar en el sofá con tres crios!! Pa que tanto entrená, tanto apretá, y tanto flouuu-bouuuu...si total todos vamos a petar al hoyo!!!
hahahah....bou cuidate i TRanki, a vers i algun dia em poso en forma y quedams...en Stbenet no eh? mejor en la fuixi, pa comensá de nuevo...un abrazo...

TRanki ha dit...

joer jo que em creia que ningú llegia...

buenu bows, no problem...xauu

Pau ha dit...

Jaja semmpre amb el cul inquiet TR !!!! Tot i que dius que al final volies tralla al video s'et veu apretar el cul BOW !!!!

Aquestes produccions artesanals de video son aire fresc per les tardes de feina a bcn !!! Merci a tu i a l'equip PGB, Alba i altres per fer-ho possible !!!

Encara estas interessat amb els projects pendents a la Cova dels Bombers ? L'altre dia vaig caure ja anant a R de la terrorismo per tant hi haure de tornar, t'envio un milio ...

Salut.

TRanki ha dit...

hey Pau.

La via és bona, i tranki que no és dura. El video simula la F.A però era la tercera serie del dia encadenant...esta filmat del tirón...

En la F.A em vaig tiar i avisar, i va molat...en aquesta serie el belayer em va donar corda per xapar i resultaq ue no ens vam entendre....una mica més i pillo per tontos!!!

LA entrada té MOLTA presa, un lance curt, xorreres i un bon repòs. Al mig toquen bloqueigs curts de bidts i al ps és apalancar-te de peus empotrats, comprimir en un canto bo i un rom, i llençar a megacanto...tot més o menys en desplom-soste...al final hi ha una sotideta de bidits, però no extem...si t'agrada aquet tipus d'escalada seria un bon projecte, i esta cosida tranki!!!!

miro lemili...deeeeew

Joan ha dit...

Pel post se't veu en un estat molt més asserenat que fa un temps.
Me n'alegro.
Que vagi bé!
Joan

TRanki ha dit...

Hey Joan

com et vaig comentar no val la pena enfadar-se i menys en aquests casos tant irrellevants, i encara menys si no tens cap relació en l'interlocutor.

Espero ( tot i que que sé que no és així) que tothom faci cas dels consells que els donen els altres si son benintencionats...la vida és molt curta per passar-la putejat i sé que quan no pugui ja escalar el que si que em quedaràn són amics...si a sobre tinc bons records de vies encara millor...

És de poc intel.ligent fer coses de les que inmediatament te n'acabes arrepentint. el que t'estalvies a curt pláç té un cost brutal a mig plaç...

Salut

TRanki ha dit...

per cert joan,

Com et comentava és com quan has de fer autostop perquè et deixen tirat a la carretera a 8 kms de l'objectiu, o quan aquell que et porta en cotxe i es passa de pedal et reclama la meitat de la multa.

Serien motius que fa que la gent no estigui calmada...igual que quan un et vol fer mal a través del blog...

Però com et vaig comentar si ho analitzes el problema no és teu sinó d'aquells que et fan això, i aleshores més que rabia el que et sap és greu per ells. he pres la decisió de no enfadar-me, i ja fa anys que em va força bé...( no nomes fa un temps)

res bow, esperoq ue et vagis posant fort

Salut

Ferran Guerrero ha dit...

Bow, com sempre m'ha agradat el video, al teu estil que ja es bo.

Las resta pura casualitat, un mail que m'envies, xerrem i zas, intento seguir els teus consells, i mira que en surtira una ulcera, pero hay estamos con la represión , jajajaja, ya me entiendes bow, era el desti bow.

M'he de passar tenim casa bastant aprop, pero pujo poc per alla dalt i ja m'ho va dir el PGB a Beuda i li dec una trucada per escalar.

Ens veiem machote, i vigila las cames al proxim vuelaco.

TRanki ha dit...

heheh...ja veur Ferran...it's life...però Tranki, bon flow i tot ok...com sempre.

Buf, mai el tiro i aquell dia ho vaig fer dos cops...i la veritat es que és una tonteria...el bolt que em para és un de 10mm en roca tova, ara hi penso i la veritat es que és una estupidesa...ens veiem!

Segur que t'agrada i hi ha vies per tots!

Anònim ha dit...

SEMPRE IGUAL, ELS "DIVINS" NO ACCEPTEU CAP CRÍTICA I EN CANVI US PENSEU QUE PODEU ANAR DONANT LLIÇONS DE COM ES FAN LES COSES A TOTHOM...ÉS EL VOSTRE PROBLEMA, QUE CONFONEU SABER AMB EGOCENTRISME.

TRANKY JO NOMÉS ET COMENTAVA QUE "TANT" QUE DIUS QUE ESCALES I OBRES VIES I PER MOLT QUE BUSQUI NOMÉS SURTEN ALGUNES REFERENCIES AL TEU BLOG, I PEL NIVELL QUE DIUS QUE FAS TAMPOC VEIG QUE SIGUIS TANT FAMÓS EN REALITAT.

I EN CANVI ANEU PER LA VIDA DONANT LLIÇONS DE TOT.

I DEL FERRAN GUERRERO JA NI HO COMENTO, ÉS EL MATEIX PERÒ ELEVAT A LA ENÈSSIMA POTÈNCIA.

NO T'ENFADIS, PERÒ ALGÚ US HO HAVIA DE DIR NO?

TRanki ha dit...

buh bow!, mira que em fot mandra contastar-te eh?No m'enfado bow, de veritat, ni busco raonar res..me la bufa...és PUTA GOSSERIA!!, em fa MANDRA haver de justificar res quant no sóc jo qui ho necessita...

Tots sabem quines maneres ens van millor per CAPTAR LA ATENCIÓ DEL ALTRES (que en el fons, no ens enganyem, és el que busquem...), i quins són els MOTIUS PERSONALS ( que tots en tenim)...si veus correctes les teves maneres i et semblen legítims els motius..qui és ningú per convence't del contrari? i seria efectiu intentar-ho?

MIra, si no et fa res t'apuntes el següent i així anem resumint:

1) L'UNIC QUE SERË TAXATIU és amb les CRITIQUES a ALTRES PERSONES alienes a aquest blog. Si UN SOL COP Més (1 !!!)detecto que et dediques a posar a caldo a algú que no sigui JO, SIMPLEMENT esborro el comentari INMEDIATAMENT. Aquest és l'únic punt innegociable. VALE? ës el darrer cop que ho dic.

2) Cadascú és lliure de dir i fer elque vulgui. Fes o digues el que et sembli, a mi plim..tots sabem les nostres mancances.
Escric aquest blog sobre VIDA. la MEVA VIDA ( no la dels altres) i per cobrir ( suposo) unes mancances. fer-ho m'agrada i és un curro, però motiva, si a sobre li agrada a algú, pofale..i si no li agrada a ningú..no sé, quan me n'adoni ja hi pensaré.

FER-SE FAMÖS no é el meu objetiu, si ho volgués ( escalant o no) suposoq ue hi ha maneres més eficients que escriure un blog que ni tant sols publico en cap llistat de blogs, no? Hi ha qui ho volca tot al 8a.nu, hi ha qui té facebuc, tuitter i milers de maneres...fins i tot hi ha qui es passa el dia mirant de tocar els collons als altres, i de vegades ho aconsegueix...i de vegades no.

L'únic és dir-te que si de cas tens aquest motius o maneres mira de fer-ho per tu mateix. Com t'he dit és un curro i el temps és valiós, l'uso per fer el que a mi m'agrada, no per "satisfer" les necessitats i mancances ocultes dels altres ( i menys les d'algú que gaudeix criticant-me o "corregir-me).

Si tens cap problema no dubtis que tens aqui algú per intentar ajudar-te( gratis i tot)..si el problema sóc JO no pateixis per mi, que en tinc de molt més grans i importants com perquè em tregui la son el que tu creus que has de ressaltar...simplement.

Apa bow, no problem, però si no tens res més a aportar, i el que aportes tampoc m'interessa, com que almenys el blog és CASA MEVA i hi convido a qui vull, SENSE RENCOR, te'n vas a un altre lloc a donar la tabarra, que aquestes coses més que enfadar CANSEN. Munta't un altre blog TU i digues el que et sembli...

3) I per l'article 3er igualment faré el que em roti, amb els comentaris i amb el blog..o sigui que pimpamtomalacasitos i ho sento que sigui així en pekinienpocón. ok?

salut buw

Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
Anònim ha dit...
Un administrador del blog ha eliminat aquest comentari.
TRanki ha dit...

Ei @nonim@. Com t'he advertit ja he esborrat els teus comments implicant una tercera persona.

ËS EL QUE HI HA.

Ja tens complerta la teva quota de protagonisme en aquest blog vale? NO SE'N PARLI més.

Sense rencor...

Lila ha dit...

Ei anònim, no m'estranya que no trobis les vies del Tranki que tant busques ja que dono per fet que ets la mateixa persona, millor dit, el millor anònim que buscava el sector del Vermell del Ventosa a la zona sur de Montserrat. Noi (o noia )vas molt perdut...
En tot cas relaxa't, que te veo estresado!!!
Salut "anònim"

TR ha dit...

HI hagi paaaauuuuu!!!!

hehehe

MRSI LIla